FILM REVIEW | Paper Towns

papertowns

Het model Cara Delevingne is GE-WEL-DIG! Maar als actrice…? Dat moest ik zien! Met haar eerste echte Hollywood rol in de film Paper Towns laat Cara zien dat ze meer kan dan poseren voor een camera. Paper Towns is een verfilming van het gelijknamige boek van schrijver John Green uit 2008 en vertelt het verhaal van de mysterieuze Margo die vanuit het niets verdwenen lijkt te zijn. Alhoewel…? In aanwijzingen achterlaten is Margo erg goed!

Quentin Jacobsen (Nat Wolff) is zijn hele leven bezig geweest met het bewonderen van zijn avontuurlijke buurmeisje Margo Roth Spiegelman (Cara Delevingne). Nadat hij op een avond met haar op pad is geweest door de stad verdwijnt zij plotseling, maar heeft ze een spoor van cryptische aanwijzingen achtergelaten. In de zoektocht naar haar moet Quentin op zoek naar de betekenis van oprechte vriendschap en ware liefde.
(Synopsis: filmvandaag.nl)

Acteurs: Cara Delevingne, Nat Wolff, Austin Abrams, Justice Smith en Cara Buono
109 minuten
Genre: Romantiek/drama/mysterieus
Release: 30 juli 2015

Een mooi verhaal, met een mooie cast maar erg hoogstaand…? Mwoaaa… Slecht is hij zeker niet, maar of ik hem nou echt nog een keer moet zien? Nee, dat niet perse. Als iemand anders hem aanzet als ik erbij ben, kijk ik hem wel gewoon mee, want zo erg was hij dus ook weer niet, haha!

Ik was dus vooral benieuwd naar Cara. Ze deed het prima voor haar rol, maar echt een  uitdagende rol kan ik het ook niet noemen. Zeker omdat ik denk dat deze rol heel goed passend is bij Cara’s persoonlijkheid. Slecht was het zeker niet; het was zeker goed als je kijkt naar de rol die ze had. Maar ik moet het nog eerst zien of ze ook andere rollen goed aan kan. Daarmee geef ik haar acteertalent dan ook het voordeel van de twijfel.

De rest van de cast was ook prima. Niet geheel hoogstaand wat mij betreft, maar prima voor deze film.

Het verhaal zelf vind ik toch wat ongeloofwaardig. Zonder verder spoilers te geven, gebeuren er gewoon een aantal dingen die haast onmogelijk zijn in het echte leven. En dat terwijl het verhaal toch een soort van geloofwaardigheid zou moeten hebben.

Al bij al geef ik deze film 3 sterren van de 5. Een mooie film om een keer te zien, maar ook niet meer dan dat.

liefsnatasjaklein