MOVIE REVIEW | Beauty and the Beast

OMG! Ik was één van de Lucky Ones die de live action versie van Beauty and the Beast als eerste mocht zien! Wat vond ik het een eer dat ik door Disney en Vue Cinemas uitgenodigd werd om dit rode loper event bij te wonen! Daar komt uiteraard snel ook een verslag van online. But first: mijn review van Disney’s Beauty and the Beast.

Beauty and the Beast vertelt het verhaal van Belle, een slimme, sprankelende en onbevooroordeelde jonge vrouw en het Beest. Als Belle gevangen wordt genomen door het Beest in zijn kasteel, raakt zij bevriend met het betoverende personeel en leert zij om verder te kijken dan het angstaanjagende uiterlijk van het Beest. Ondanks haar angsten leert zij hem kennen als de charmante en vriendelijke prins die hij werkelijk is.
Vue Cinemas

Regisseur: Bill Condon
Acteurs: Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans, Emma Thompson, Ewan McGregor en Ian McKellen
Genre: Familiefilm / Fantasy / Live action / Musical
Filmduur: 129 minuten
Release: 29 maart 2017

OMG! Wat heb ik onwijs genoten van de film. Emma Watson is weer betoverend. Wéér? Tja, zij is één van mijn girl crushes en dus was ik misschien lichtelijk bevooroordeeld. Maar goed. Ik had haar nog nooit horen zingen en ook dat heeft ze fantastisch goed gedaan. Daarnaast was ik ook helemaal gek op alle andere acteurs. Iedereen speelde zijn rol zó onwijs goed! Luke Evans als de macho Gaston was hilarisch! Josh Gad vertolkte de rol van LeFou – die de hele tijd aan Gastons zijde staat – en dat contrast met Gaston was super goed gecast. Nu kan ik elke acteur individueel benoemen, maar dat wordt een beetje te veel. Elke acteur speelde zijn of haar rol gewoon geweldig. En wat een fantastische cast! Vele bekende namen!

Het verhaal is absoluut vergelijkbaar met de tekenfilm. Je herkent bijna elk detail, hoewel er ook dingen aangepast zijn zoals de situatie rondom Belle’s vader en het einde… Daarnaast is deze film uitgebreider. Een hoop plotholes uit de tekenfilm zijn in deze film opgelost. Daarom duurt deze film ruim een half uur langer! Extra liedjes en ook extra verhaal om de plotholes weg te werken. Is dat slecht? Nee, juist niet! Dat maakt dat je de film alleen maar mooier kan vinden en meer kunt meeleven met de karakters. Daarbij zijn de extra liedjes ook echt heel mooi, net als de originele liedjes in een nieuw jasje.

En dan hebben we nog de vele speciale effecten. Ook die zijn magnifiek gedaan! Ja, er was geld genoeg voor deze film!

Al met al vond ik dit echt een fantastisch gave film. Ik heb veelal met tranen in mijn ogen zitten kijken. Niet alleen van geluk omdat ik deze film als eerste mocht zien (tussen BN’ers!), maar ook omdat deze film magisch mooi is. Ik heb een vriendin al gevraagd om samen naar de film toe te gaan wanneer hij officieel (over één week!) in de bioscoop uit is!

Kijk jij ook al uit naar deze film?

Tip: Ben je in de buurt van Eindhoven of Hilversum: bekijk deze film dan bij Vue Cinemas in de Dolby Cinema zaal. Een geweldige bioscoop ervaring!