Over Mij

Wat leuk dat je een bezoekje brengt aan Another Chapter! Dit blog staat vol persoonlijke life & fun artikelen. Zoals reviews, hacks, aankomende events, leuke lijstjes en nog veel meer wat jouw dag een beetje leuker maakt. Ik ben Natasja. Dansspecialiste op een basisschool, blogger in hart en nieren en vooral een beetje gek. Wil je meer over mij weten, kijk dan ook even op mijn about pagina! Veel plezier! Follow

SUGARCHALLENGE | Faalweek

week 9 collage

Oh nee, daar kom ik weer aan met een falend verhaal. Deze week spande toch wel de kroon. En ja, ik heb overal excuses voor. Natuurlijk. Niet dat ik die nodig hoef te hebben, want het is mijn lichaam en mijn challenge, toch? Maar nee, excuses naar mijzelf. Ik heb van het ‘stoute eten’ stuk voor stuk genoten, maar merkte ook het effect. Toch kwam het even zo uit en dat accepteer ik ook. De smoesjes verdwijnen in de prullenbak, want komende week is het gewoon tijd voor actie. Even los van de 2 afspraken die ik volgende week heb waar een etentje aan verbonden zit. Voor nu vertel ik jullie in ieder geval weer wat ik gegeten heb en wat het effect is geweest van het ‘stoute eten’. 

EETDAGBOEK

Net als elke andere week gaan het ontbijt en de lunch wel gewoon goed. Dat is allemaal suikervrij of suikerbewust.

Ontbijt:
– Griekse yoghurt met speculaaskruiden en appel
– Roerei
– Tosti met geitenkaas en rode pesto

Lunch:
– Monkey platter: mango smoothie, dadels en roerei
– Roerei met sambal
– Griekse yoghurt met verschillende zaden en pitten en kokosrasp

En dan het diner. We zijn de week goed begonnen. Op de scooter hebben we boodschappen gedaan tot en met dinsdagavond. Vanaf woensdag ging het pas fout. En goed fout, want dat is tot en met zaterdag fout gegaan. Oeps. Gelukkig heb ik ondertussen mijn auto weer terug en kunnen we weer fatsoenlijk boodschappen doen. Dat moet goed komen, toch?

Diner:
– Runderstoofpotje met rode kool en appel
– Rijstnoedels met gehakt, champignons, tomatenpuree en peultjes
– Friettent
– Chinees
– Sushi
– Subway

Uhm, jep. Niet goed. Maar, ik heb er van genoten.

HET EFFECT VAN DE FRIETTENT, CHINEES, SUSHI EN SUBWAY

Nogmaals: ik heb heus wel genoten van het ‘stoute eten’. Maar het effect… Nee dat is het niet waard. Niet bijna elke dag. Mijn energie was daardoor afgelopen week een stuk lager. Na het eten was ik snel vermoeid en kon ik slapen. De cravings naar het ongezonde werden daardoor groter. Nee, dat moet niet de bedoeling zijn. Ik heb mezelf daardoor afgelopen week ook niet gemeten. Dat doe ik volgende week wel weer. Niet dat het volgende week helemaal naar wens gaat. Dinsdagavond staat er al voor maanden een etentje gepland en zaterdag middag een high tea.

KOMENDE WEEK

De rest van komende week wil ik me strikt aan mijn suikervrije levensstijl houden. Allereerst ter compensatie van de afgelopen week en daarnaast ook alvast voor die 2 etentjes die gaan komen. Sporten staat ook meer op het programma. Afgelopen week ben ik 2 keer gegaan. Nog steeds weinig, maar hé, het is iets! En komende week wil ik minimaal 3 keer gaan sporten. Ik zal wel moeten, want over 2 weken heb ik een hardloopwedstrijd waar ik me nog niet al te goed op voorbereid heb. Oepsie!

Ja, ik voel mij goed bij een suikerbewuste levensstijl, maar dan wel waarin ik zo af en toe ‘fout’ mag eten. Niet zoals afgelopen week, want dat was écht too much!

Hoe ging jouw week qua eten?

11 Comments

Geef een reactie

CommentLuv badge

Close