Over Mij

Wat leuk dat je een bezoekje brengt aan Another Chapter! Dit blog staat vol persoonlijke life & fun artikelen. Zoals reviews, hacks, aankomende events, leuke lijstjes en nog veel meer wat jouw dag een beetje leuker maakt. Ik ben Natasja. Dansspecialiste op een basisschool, blogger in hart en nieren en vooral een beetje gek. Wil je meer over mij weten, kijk dan ook even op mijn about pagina! Veel plezier! Follow

SUGARCHALLENGE | De struggle tussen gevoel en wilskracht

Vorige week plaatste ik een update op mijn Facebook pagina – zorg dus dat je hem liked! 😉 – omdat mijn blog er even uit lag, maar deze week heb ik natuurlijk weer gewoon een update d.m.v. een blogpost! Jippy! Het wordt nu erg zwaar en het valt me tegen. Ik ben teleurgesteld in mezelf dat ik toch elke week ergens een keer iets pak wat in deze fase niet mag. Ondanks dat, geniet ik er op dat moment wel van en val ik niet heel erg terug in oude gewoontes. Het blijft dus echt maar bij 1 à 2 maaltijden/tussendoortjes per week. Ik denk dat ik daarmee al héél véél bereikt heb. Eerder at ik bijna elke avond chips of andere ongezonde dingen en zat er in elke maaltijd wel (toegevoegde) suiker. Nu eet ik alle ontbijten en lunches suikervrij en zo goed als elke avondmaaltijd ook. Nogmaals, hier ga ik één keer per week de fout in en elke week pak ik ook één keer een tussendoortje wat niet ‘mag’. Maar goed, vandaag vertel ik dus weer meer over mijn proces, heb ik een wijze les van schrijfster Carola en deel ik weer een aantal Facebook berichten uit de Sugarchallenge groep. 

EETDAGBOEK

lunch-tonijn-pesto

Vandaag heb ik voor jullie geen uitgebreid eetdagboek. Heel slecht, I know! Maar ik ben gewoon serieus vergeten om foto’s te maken. Daarnaast wilden we maandagavond voor de hele week boodschappen doen, maar kwam ik maandagochtend met mijn auto stil te staan. Ik heb ook altijd pech met auto’s! Het was deze week dus een beetje behelpen qua eten.
Wat ik zo uit mijn hoofd nog weet:

Ontbijt:
– Griekse yoghurt met pijnboompitten, pompoenpitten, kokosrasp, chiazaad en 1 sinaasappel
– Griekse yoghurt met cacao nibs, kokosrasp, pijnboompitten en chiazaad
– Roerei met soepgroenten
– Champignon soep

Lunch:
– Zuurdesembrood met rode pesto en tonijn uit blik op waterbasis
– Zuurdesembrood tosti met rode pesto en geitenkaas
– Griekse yoghurt met pijnboompitten, pompoenpitten, kokosrasp, chiazaad en 1 sinaasappel

diner-stamppot

Diner:
– Pizza soep (recept van 24Kitchen)
– Stamppot van zoete aardappel en wortel met champignons, ui, knoflook, rucula en pittige rookworst (van Unox is suikervrij!)
– Schnitzel, haricots verts en champignons
– Pizza carbonara (absoluut niet Sugarchallenge proof…!)

DE STRUGGLE TUSSEN GEVOEL EN WILSKRACHT

Zoals ik hierboven al vertelde, ben ik teleurgesteld in mezelf. En hoewel het meevalt – zeker als je het vergelijkt met hoe ik eerst at – baal ik er gewoon enorm van dat ik de knop niet helemaal omgedraaid krijg om het gewoon volledig vol te houden. Ik wil het wel, maar blijkbaar niet graag genoeg? Want ze zeggen dat als je iets écht wil, je het ook kunt. Hmm… Ik voel me nu dus even echt compleet een zwakkeling. Ook is mijn energielevel lager, terwijl hij juist omhoog aan het gaan was. Maar misschien komt dat ook wel door deze week. Kapotte auto, geen goede voorbereiding voor de maaltijden en dus even weinig enthousiasme in de Sugarchallenge.

Dat neemt overigens niet weg – maar dat benoem ik elke week – dat ik er nog altijd achter sta. Als ik kijk naar mijn lichaam, slankt het af. En dat terwijl ik al weken – oeps! – niet meer gesport heb. Zo zie je maar wat suiker met je doet. Mijn gevoel zegt dan ook dat ik vooral doorga met suikervrije ontbijtjes en lunches. Na de Sugarchallenge wil ik nog het grootste deel van de diners suikervrij: namelijk minimaal 4 per week, maar het liefste 5. Zo houd ik mijn gevoel ook tevreden. Dat klinkt misschien een beetje gek, maar ik ben misschien wel te bourgondisch. Ik hou van lekker eten en wil soms – uiteraard in balans! – gewoon even niet hoeven te kijken waar wel en geen suikers in zit.

Er is trouwens één ding waar ik verbazingwekkend goed mee om ga: de traktaties van kinderen (of collega’s) op school! Ik eet er geen een! En hoewel ik me dat ‘vroeger’ ook beloofde, lukte het me nooit. Ik wilde dan toch heel graag de traktatie eten. En nu denk ik alleen: “Hmm, lekker! Maar, nee bedankt.” Want hoe ik het ook wend of keert, het gaat echt wel goed met de Sugarchallenge.

Natas, jij weet ook niet wat je wil. Je praat of struggles en teleurstellingen en nou gaat het weer goed. Tja, waar het om draait is dat ik wilde meer te kunnen qua deze challenge, maar dat ik ook zie hoeveel stappen vooruit ik al gemaakt heb. En daar gaat het uiteindelijk om!

DE WIJZE LES VAN CAROLA

“Suikervrij leven is een proces.”

Eens in de zoveel tijd krijgen we een e-zine toegestuurd. Deze staat vol met nuttige tips en motivatie. En de zin hierboven vond ik dan ook erg van toepassing. Het is een proces. Een proces waarin je een knop moet omzetten. Dit gaat bij de ene snel, maar – zoals bij mij – kan het ook langzaam gaan. Al moet ik toegeven dat die van mij hapert, haha!

“Suikervrij leven en eten is dus een proces waarbij de behoefte aan suiker steeds minder wordt. Gun jezelf de tijd om deze weg te lopen! Het is overigens prima als je ervoor kiest om af en toe suiker te nemen in de vorm van een suikerbewuste leefstijl.”

FACEBOOKGROEP

fb-sc-01

fb-sc-02

fb-sc-03

fb-sc-04

INSCHRIJVEN SUIKERVRIJ SLANK EN GEZOND CURSUS

Op 7 maart start de nieuwe cursus. Als jij hier aan mee wilt doen of je wilt meer informatie, klik dan hier!

Wat zou jij willen veranderen aan jouw eetgewoonte?

Disclaimer: Alle updates omtrent de Sugarchallenge betreft een samenwerking.

4 Comments

Geef een reactie

CommentLuv badge

Close