Over Mij

Wat leuk dat je een bezoekje brengt aan Another Chapter! Dit blog staat vol persoonlijke life & fun artikelen. Zoals reviews, hacks, aankomende events, leuke lijstjes en nog veel meer wat jouw dag een beetje leuker maakt. Ik ben Natasja. Dansspecialiste op een basisschool, blogger in hart en nieren en vooral een beetje gek. Wil je meer over mij weten, kijk dan ook even op mijn about pagina! Veel plezier! Follow

SUGARCHALLENGE | #suikervrij2016 is aan!

#Suikervrij2016 is aan! De voorbereidende fase van de Suikervrij Slank en Gezond cursus is gestart. Elke dag krij ik tips via de mail en deze deel ik vandaag met jou. Ik laat weer mijn eetdagboek van afgelopen week zien en vertel ik je de kosten van de boodschappen. Ook stelde ik in de Facebook groep van de cursus een aantal vragen en deel ik hierin ook de antwoorden met jou.

EETDAGBOEK

zondag diner

Zondag 10 januari 2016

Ontbijt: 2 sneetjes Jumbo Oerbrood pompoen met rode pesto en oude kaas
Lunch: Carpaccio salade
Diner: Verse pizza (met geitenkaas, dat dan weer wel ūüėČ Ik denk dat alleen de bodem en de tomatensaus niet SC-proof geweest zijn!)

Maandag 11 januari 2016

maandag diner

Ontbijt: Omelet met geitenkaas en paprika¬†+ alo√ę vera drank
Lunch: 3 Wasa lichtgewicht crackers met zelfgemaakte hummus
Diner: Spinazie met feta en kip

Dinsdag 12 januari 2016

dinsdag lunch

Ontbijt:¬†Boeren omelet + alo√ę vera drank
Lunch: Pompoensoep
Diner: Beef Teriyaki met quinoa

Woensdag 13 januari 2016

woensdag diner

Ontbijt: Yoghurt smoothie met havermout en frambozen
Lunch: 2 sneetjes Roggebrood met gerookte zalm
Diner: Hamburger met groenten en ovenfriet
Snack: Chio Kettle Cooked Sea Salt chips

Donderdag 14 januari 2016

donderdag ontbijt

Ontbijt:¬†Yoghurt met appel, kaneel, pompoenpitten, chia zaad, zonnebloempitten en lijnzaad + alo√ę vera drank
Lunch: 2 Crackers met zelfgemaakte filet Americain
Diner: Garnalen curry met wortel

Vrijdag 15 januari 2016

vrijdag lunch

Ontbijt: Yoghurt met peer, pompoenpitten, chia zaad, zonnebloempitten en lijnzaad
Lunch: Pindasoep
Diner: Zoete aardappel/pastinaak stamppot (deze had ik ingevroren bij de vorige keer dat ik deze gemaakt heb! Hij was nog steeds super lekker!)

Zaterdag 16 januari 2016

zaterdag lunch

Ontbijt: 2 Wasa lichtgewicht crackers met zelfgemaakte filet Americain
Lunch: Zalm-avocado omeletrol
Diner: Ovenfriet (gebakken in de airfryer) met ovensnacks

PRIJS

Afgelopen week gingen we weer alleen naar de Jumbo Foodmarkt. Vergeet niet dat we ook kijken naar wat we nog in de kast hebben staan, bij het maken van ons boodschappenlijstje. Zaden e.d. zijn namelijk best prijzig – vind ik – en daarom hebben wij daarvan grote bakken bij de Makro gekocht. Dit scheelt z√≥veel geld! Maar goed. Voor de boodschappen van afgelopen week betaalden wij ‚ā¨51,97. Ik vind dit nog altijd niet duur voor een hele week eten met zijn twee√ęn. En dan eten we dus ook nog eens gezond!

WAAR MOET JE OPLETTEN TIJDENS HET BOODSCHAPPEN DOEN?

maandag ontbijt

Voor de Sugarchallenge moet ik op 3 dingen letten. Ik heb tot nu toe alleen nog maar op stap 1 gelet, maar door de video die ik van de week toegestuurd kreeg, weet ik nu nog duidelijker waar ik nog meer op moet letten. Dus hier komt ‘ie:

  1. Kijk in de ingredi√ęntenlijst of er suikers door de fabriek aan toegevoegd zijn! Op het artikel ‘Ongezond maar wel suikervrij‘ kreeg ik vaak de reactie dat er in de genoemde producten wel suiker zou zitten. Dit komt omdat er in de voedingswaardetabel wel suikers genoemd worden. Dit zijn de natuurlijke suikers! Suikers heb je namelijk wel nodig. De juiste suikers leveren energie! Let ook op de suiker schuilnamen √©n op toegevoegde zoetstoffen. En let op: ook ‘natuurlijke suikers’ zijn gewoon toegevoegd door de fabriek en vaak h√©√©l geconcentreerd.
  2. Bekijk vervolgens of er tarwe, aardappelzetmail, ma√Įsmeel of andere snelle koolhydraten op staan. Vermijd deze ingredi√ęnten!
  3. Zorg dat de GL (Glycemische Lading) onder de 10 is. Als je dit nu niet op de verpakking kunt vinden, kun je ook kijken naar de GI (Glycemische Index). Deze moet onder de 35 zijn.

FACEBOOK GROEP VRAGEN

In de Facebook groep stelde ik een aantal vragen. Het leuke daarvan is dat Carola (de bedenker van Sugarchallenge) ook antwoord! Super handig! Daarbij krijg je ook antwoorden van mede- en oud-cursisten. Dus super leuk én gezellig!

Facebook 2

Facebook 1

ERVARING 

Whoa! Vorig weekend begon mijn vrouwelijke periode. De eerste 2 dagen kreeg ik enorm veel last van cravings. Vorige week zaterdag heb ik dan ook als avondeten iets anders op dan op mijn planning stond: friet met snacks (de snacks zijn niet suikervrij) en ’s avonds heb ik nog naturel chips lopen snacken. Ai, ai, ai. Ik moet dit echt gaan leren te weerstaan!¬†Emoji van aapje met handen voor ogen.
Verder gaat het me prima af. Een collega was van de week jarig en trakteerde taart. Ik had er niet eens zin in! Yeah! Dat was wel een vooruitgang! Dus wie weet ben ik er langzaam aan al beter in geworden.

En het beste van alles: ik ben nu al 2 kg kwijt! En dan heb ik nog niet eens alle dagen gezond gedaan en gelet op de tips die ik hierboven beschreven heb. Joehoeeeee!

Waar let jij op tijdens het doen van boodschappen?

Disclaimer: Alle updates omtrent de Sugarchallenge betreft een samenwerking.

12 Comments

Geef een reactie

CommentLuv badge

Close